МАЙСТЕР-КЛАС «ЛЯЛЬКОТЕРАПІЯ - ЕФЕКТИВНИЙ МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ»
Життя показує, що професія вчителя споріднена з професією художника. І вчителеві, і митцеві притаманні особливо природне обдарування, невідривність від життя країни, свого народу, гостра і неупереджена спостережливість, чулість і психологічна чуйність.
Війна несе з собою величезний шок для людей. Фахівці стверджують, що близько 60% українців матимуть депресії та інші психічні розлади внаслідок війни. Психіка дитини є найбільш вразливою до зовнішніх обставин.
Тимчасово дорослі мають змінити погляд на якість освіти. Це більше не сума знань, які вдалося передати здобувачам освіти, а психологічно сприятлива атмосфера для усіх учасників освітнього процесу.
Діти стали потребувати й відчувати спершу підтримку, теплоту, любов, а вже потім розв’язання задачі. Коли вони відчувають підтримку, то й задача розв'язується швидше.
Шлях до мудрості лише один – повернення до багатовікового досвіду духовних практик всіх народів, заснованих Великими Учителями людства.
Мистецтво - невидимий місток, що поєднує два протилежні світи: світ фантазії та реальності. Часто таємні бажання, підсвідомі почуття та емоції легше викласти у творчості, ніж виразити у словесній формі.
Лялькотерапія - метод психологічної допомоги дітям, та їх сім’ям, що полягає в корекції їх поведінки за допомогою ляльок. Метою лялькотерапії в корекційній роботі є допомогти дитині ліквідувати хворобливі переживання, укріпити психічне здоров'я, покращити соціальну адаптацію, розвивати мовленнєву компетентність, вирішити конфлікти в умовах колективної творчої діяльності, спонукати до пізнання нового, колективної праці, дослідження.
28 березня 2024 року у педагогічному фаховому коледжі імені Агатангела Кримського для молодих вчителів та працівників психологічної служби Володимирської громади викладачки Олена Клюд та Марія Шумік показали майстер-клас «Лялькотерапія – ефективний метод психологічної допомоги дітям».
Питання, що висвітлювалися, актуальні та важливі. Метою майстер - класу було ознайомити учасників семінару із механізмами лікувальної дії ляльки, опрацювати базові техніки роботи з різними видами ляльок. Формувати уміння та навички подолання психологічних проблем за допомогою лялькотерапії.
Методи роботи в тренінгу: діагностика за допомогою ляльок, фототерапія, казкотерапія, ляльковий театр. В рамках тренінгу був проведений майстер-клас по створенню власної ляльки-оберегу.
Відгук про майстер-клас від психологині Руслани Калиновської
«Позитивні емоції - шлях до психологічного та фізичного здоров’я!
28 березня 2024 року у педагогічному фаховому коледжі ім. А. Кримського для молодих вчителів та працівників психологічної служби громади викладачки Олена Клюд та Марія Шумік показали майстер-клас «Лялькотерапія - ефективний метод психологічної допомоги дітям. Виготовлення ляльки-мотанки».
Лялькотерапія – це вид арттерапії, який використовує корекційний вплив та є проміжним об’єктом у взаємодії дитини і дорослого. На заході присутні ознайомились з складовими арттерапії, завданнями, функціями та напрямками. Метою лялькотерапії в корекційній роботі є допомогти дитині ліквідувати хворобливі переживання, укріпити психічне здоров'я, покращити соціальну адаптацію, вправляти у правильній звуковимові, розвивати мовленнєву компетентність, вирішити конфлікти в умовах колективної творчої діяльності.
Олена Клюд презентувала колекції ляльок та розповіла про створення кожної з них. Звернула увагу слухачів на те, що процес виготовлення ляльок являється корекційним, який допомагає об’єднати дитину у співпраці з дорослими. Цікавим було те, що справжня лялька-мотанка виготовляється без використання швів.
Марія Шумік ознайомила присутніх з технологією виготовлення ляльки-мотанки, детально розповіла та показала з чого почати та чим закінчити свій виріб.
У ході заходу учасники створювали та програвали казки, а ляльки-рукавички оживляли за допомогою дій і рухів.
Усі присутні з превеликим задоволенням, інтересом та запалом виготовляли свої ляльки-мотанки, оздоблювали їх, використовуючи різні матеріали: нитки, тканини, пасмо тощо.
Захід був надихаючим, цікавим та креативним. Кожен присутній на майстер-класі зміг зміцнити своє психологічне здоров’я, отримав позитивні емоції та морально відпочив.»