Перегляд робіт на образотворчому мистецтві – стимул до творчості та активності у пізнанні

Одним з найважливіших методів контролю навчальних досягнень  прийнято вважати спостереження за навчальною діяльністю студентів. Він дає змогу скласти уявлення про пізнавальні можливості здобувача освіти, його ставлення до оволодіння знаннями, рівень самопідготовки тощо.

Підсумковий семестровий перегляд виконаних практичних робіт з дисциплін рисунок та живопис успішно використовується як форма контролю навчальних досягнень студентів мистецької спеціальності.

Перегляд усіх робіт студентів наприкінці кожного семестру проводиться у вигляді візуальної презентації з наступним обговоренням, оцінюванням та аналізом помилок. За бажанням організовується виставка кращих робіт, яка вимагає ретельної підготовки. Перегляди покликані стимулювати  інтерес студентів до предмету та їх активність у пізнанні.

У педагогічному коледжі на спеціальності Образотворче мистецтво утвердилася традиція проводити відкриті перегляди семестрових робіт студентів з дисциплін професійно-практичного циклу,  на які можуть завітати всі охочі. Студенти відповідально відносяться до показу на широкий загал власних напрацювань за навчальний семестр, старанно оформляють роботи  у паспорту, розміщують у виставковому  середовищі коледжу (на переносних стендах). Вчаться практично застосовувати правила естетичної подачі для глядача власних робіт. Перегляд дає змогу побачити свої досягнення поряд з іншими, виокремити кращі роботи, побачити цікаві творчі ідеї, а також  звернути увагу на недоопрацювання тих, хто несправляється і допомогти їм вийти на кращий рівень, часто навіть простою порадою, аналізом, підказкою, похвалою за хороший результат.

Мені, викладачу рисунку та живопису, надзвичайно приємно бачити як зростає рівень художньої майстерності моїх студентів за короткий період часу – семестр. Хороший результат окрилює і студента і викладача. З досвіду роботи бачу, що виконуючи основну програму академічних завдань, студенти з задоволенням працюють над творчими задачами. Отож, вивчаючи основи образотворчої грамоти на заняттях з рисунку та живопису працюємо творчо і з великим задоволенням. Часто організовуємо виставки-огляди в середині семестру, наприклад  «виставка одного натюрморту» тощо. Присвячуємо свою роботу загальноколеджним заходам «день у жовтому кольорі», коли пишемо осінній етюд з жовтими квітами. Підтримуємо всеукраїнські акції «День української хустки» виконуємо з натури живописний жіночий портрет у яскравій хустині. Полюбляємо влаштовувати фото-сесії з своїми гарно виконаними роботами прямо в робочій атмосфері аудиторії №30 та 32.

На підсумковому перегляді з живопису та рисунку варто відмітити роботи студентів 4-А курсу: Корнійчук Ангеліни, Болібрух Христини, Микитюк Оксани, Гаркот Вікторії, Сав’юк Вікторії, Лук’янової Вероніки, Бунди Вікторії, Чак Ангеліни та інших. У групі 3-А курсу заявили про себе: Шатківська Оксана, Лисик Ангеліна, Ліховська Вероніка. Перший курс достойно представив свої роботи з рисунку на перегляді, - для них все було вперше, але результат хороший, варто відмітити за старання та наполегливість в роботі: Хільчук Анну, Мартинюк Вікторію, Столярук Ольгу, Мілінчук Оксану. Отож, щоб бути успішним та затребуваним сьогодні – в умовах інтенсивного розвитку технологій та глобалізації – студенти мають вміти критично мислити, успішно комунікувати, мати оригінальний підхід до рішення завдань і, головне, бути наполегливими. Іншими словами, необхідно рухатися у напрямку своїх мрій, при цьому розуміючи, що успіх потребує часу та наполегливості, і не все вдається відразу.

Цінними  і повчальними для студентів стають думки та відгуки про даний перегляд від  інших викладачів, студентів та гостей коледжу. Дякую усім хто підтримує нас, знаходить час подивитися наші виставки-перегляди, хто  пропонує корисні поради, щодо удосконалення таких форм контролю як «перегляд» у досягненні високих результатів навчання на мистецькій спеціальності, і тим, хто просто отримав естетичну насолоду.  Час враховувати раціональні побажання, рекомендації та вносити зміни  до освітньо-професійних програм для того щоб підготувати висококваліфікованого та конкурентоспроможного випускника. Колегам дякую за плідну співпрацю.

З повагою Леся Мартинюк