Оголошення

Запрошуємо на курси з підготовки до вступу в коледж. Розпочинаємо 23.05.2022 року.

Детальніше

Як знайти і отримати роботу своєї мрії

Багато студентів чекає того дня, коли нарешті, отримавши довгоочікуваний диплом, зможуть претендувати на те робоче місце, про яке так довго мріялось під час здобування освіти в університеті. Але диплом – не VIP - картка, що автоматично гарантує отримання бажаної посади.

Напевно, Ви не раз замислювалися над питаннями пошуку роботи, творенням професійного майбутнього та власною кар’єрою. Але для того, щоб впевнено крокувати вгору кар’єрними сходинками, необхідно вдало спланувати кожен крок та вчасно прийняти правильне рішення. Тому, якщо Ви займаєтесь пошуком  роботи чи хочете її змінити, наші поради саме для вас. Найголовніше, пам’ятайте, на цьому етапі життя важливо бути активним та наполегливим. Ваше професійне майбутнє у Ваших руках, тому зміни слід почати з себе: із аналізу своїх сильних та слабких сторін, із самовдосконалення, із самоосвіти, з оволодіння елементарними навичками, які сприятимуть підвищенню власних шансів у працевлаштуванні.

 

В пошуках роботи: як читати оголошення

Оголошення про пошук працівників, якщо його читати дуже уважно, може багато сказати про тих, хто його дав. Ця інформація дозволить прийняти правильне рішення – варто боротися за оголошену вакансію чи краще цю можливість надати іншому пошукачу.

В арсеналі сучасного безробітного достатньо великий спектр джерел пошуку роботи, уміле користування якими дозволить йому максимально швидко знайти більш-менш нормальну роботу: державні служби зайнятості, кадрові агентства, Інтернет, оголошення в ЗМІ…

 

Як же шукати роботу з допомогою оголошень?

Оголошення про прийом на роботу треба читати уважно навіть в умовах стабільного ринку. Особливо зараз, коли тих, хто може скористатися Вашою розсіяністю, достатньо. Тисячі чарівних у.о. плюс «транспортні», «соціальні пакети», «пенсійні пільги» - Ви вбираєте ці солодкі слова і вірите, що не все ще втрачено.

Та все ж, заспокойтесь! Не спішіть хвататися за телефон. Оцініть ситуацію тверезо. Лозунги приміром «Для всіх», «Для молодих та енергійних», «Для серйозних і честолюбних», «Для бажаючих заробити швидко і багато», риторичні запитання «Немає грошей? Хочете мати?», закликання «Це Ваш шанс!» і наліт солідної респектабельності «Робота в інофірмі» повинні Вас насторожити зразу. Обіцянки божевільних грошей при повній відсутності даних про характер роботи – перша ознака того, що  Вас запрошують на безкоштовний сир у мишоловку.

Наступне, що повинно заставити Вас задуматися, таємничість. Наприклад, розпливчасті формулювання типу «організаційно-кадрова робота», «робота з людьми», «адміністративна робота». Зателефонувавши потенційним роботодавцям, Ви не дізнаєтеся, що вони все ж пропонують. Ви будете півгодини добиватися чіткої і зрозумілої відповіді, але так і не отримаєте її. Проте Вас будуть нав’язливо запрошувати на співбесіду (інтерв’ю, презентацію, переговори тощо), переслідуючи єдину мету: добитися того, щоб Ви прийшли. Телефонна розмова – це одне, а особиста зустріч – зовсім інше. Там під тиском чарівних усмішок, проникливих чесних поглядів і лагідних обіцянок Ви ж можете і здатися …. Вам запропонують зайнятися розповсюдженням продукції (нерідко досить сумнівної якості). Якщо Ваш досвід роботи не дозволяє претендувати на більше, то дерзайте. Можливо, Ви не тільки зможете заробити трохи грошей (далеко не стільки, скільки Вам будуть говорити), але і набудете безцінний досвід спілкування і продажу у мережевому маркетингу. Але, якщо Ваші цілі не набуття досвіду, а його використання, то  рекомендується  ігнорувати подібні оголошення.

Ще одна популярна мишоловка – пропозиція стати «менеджером з продаж у солідній фірмі». Ви, скоріше всього, будете бігати по офісах з сумками, набитими товаром, чи з рекламними проспектами. В цьому теж немає нічого поганого, і це робота, як і попередня, дає безцінний досвід. Але потрібно це тільки тим, у кого досвіду роботи немає. Система оплати праці в цьому випадку – проценти від продаж. З часом, коли Ви навчитеся ідеально «працювати язиком», коли у Вашій кишені буде лежати стопка візиток, коли протягом робочого дня Вам вдасться вісім разів перетнути місто на громадському транспорті, можливо тоді Ваш місячний заробіток буде обраховуватися заповідними сумами.

Тепер – про капкани для шукачів надомної роботи. Погодившись на «обробку кореспонденції», Ви, отримаєте погану ксерокопію із проханням перевести по пошті (чи прислати в конверті) на адресу абонентської скриньки Іванова – Петрова – Сидорова невелику суму грошей. Обґрунтування: Ви пересилаєте гроші для того, щоб фірма могла вислати Вам «пакет документів з детальними умовами роботи». Далі події можуть розвиватися за двома варіантами. Перший і нетрудомісткий: Ви відправите гроші, і цим все закінчиться. Другий: насправді прийде важка бандероль. Умови роботи будуть полягати в наступному: розкласти у конверти рекламні проспекти і листівки, що містяться в  ній, наклеїти марки, надписати адреси і віднести на пошту (конверти і марки, зрозуміло, за Ваш рахунок). Ви добросовісно розтасуєте, наклеїте  і відправте. Через пару місяців трепетного очікування зарплати Ви, на кінець, зрозумієте: Вас не тільки використали в якості безкоштовного рекламного агента, Ви за це ще й заплатили.

Тож, як бачите, шукати роботу за оголошенням дійсно не найпростіше заняття. Чим же відрізняються оголошення, на які обов’язково варто звертати увагу. По-перше, конкретністю. Вказані конкретні вимоги й окреслені конкретні пропозиції. По-друге, такі оголошення не стануть розвішувати на фонарних стовпах і зупинках громадського транспорту. Їх місце – сторінки спеціалізованих видань, теле/радіо ефір. Якщо Ви вирішили відгукнутися на таке оголошення, Вас, швидше за все, не запросять відвідати презентацію, а попросять відправити по факсу професійне резюме.

Не витрачайте свій дорогоцінний час дарма. Пошук роботи – це важлива справа, від якості виконання якої  залежить Ваше майбутнє.

 

Як уникнути помилок у пошуку роботи

Будь-яка робота розпочинається з пошуку. Пошук роботи змушує людину демонструвати спеціальні знання та навички, необхідні для його успішного проходження. Через недостатню інформованість, невміння представити себе, свої знання і досвід не зразу і не всім вдається пройти цей етап блискуче. Тому цьому потрібно вчитися і зробити пошук нової роботи – теж роботою. І її успіх буде залежати від того, наскільки правильно цю роботу робити та скільки сил і часу витрачати.  Пропонуємо врахувати типові помилки при пошуку роботи і зробити Ваше просування простішим...

 

- Позиція безробітного.

Однією з помилок є переживання психологічної ролі безробітного. Коли зникає єдине джерело прибутку – робота за зарплату, змінюється мотивація. Оживає базовий мотив: фізична безпека. Зменшується впевненість у власних силах, змінюються плани на майбутнє, зростає поріг чутливості до критики. Дайте самі собі відповіді на наступні запитання:

Які мої найбільші досягнення?

В чому важливість моєї роботи?

Що зміниться на краще з моїм приходом в компанію?

Чому без мене не можна обійтись?

 

Результати відповідей запишіть. Вони повинні викликати у Вас відчуття сили і самоповаги.

 

- Несформовані очікування стосовно майбутньої роботи.

Найбільша помилка серед інших. Одне з перших запитань, яке Вам зададуть на співбесіді, це запитання про роботу, яку Ви виконуєте найкраще. Дуже корисно письмово окреслити для себе роботу, яку Ви виконуєте із задоволенням. Не обов’язково це повинні бути чітко визначені професії. Краще якщо це буде опис результатів Ваших дій. Наприклад, якщо Ви впевнені, що вмієте оцінювати професійні ресурси в команді, чітко ставити завдання, і вмієте знаходити нестандартне вирішення проблем, для працедавця це матиме більше значення, ніж запис в резюме, що Ви проходили корпоративні тренінги з менеджменту. Важливо знати, які функції в компанії Ви зможете взяти на себе і ефективно з ними впоратись.

 

- Недостатня наполегливість.

Нас оцінюють за нашими результатами. Недостатньо надіслати резюме, пройти співбесіду і очікувати, що Вам передзвонять наступного дня. Дізнайтеся ім’я та прізвище відповідальних за прийняття рішення людей, поцікавтесь термінами закриття вакансії. Складіть детальний список компаній, в яких Ви проходили співбесіди. Не соромтесь нагадувати про себе не менше 4-5 разів, якщо вакансія Вас цікавить. Ваша наполегливість – показник серйозності Ваших намірів.

 

- Брак інформації про компанію.

Компанії практикують кадровий аудит персоналу (перевірку рекомендацій). Таку ж процедуру варто робити при пошуку роботи. Про компанію потрібно знати якомога більше з різних джерел:

зайдіть на корпоративний сайт,

знайдіть офіс компанії,

познайомтесь з людьми, які працюють на підприємстві,

скористайтесь продуктом, який пропонує компанія.

 

 Цікавтесь колом обов’язків, критеріями оцінки виконання робіт, неформальною обстановкою в компанії.  Чим більше інформації Ви отримуєте про компанію, тим більшою буде мотивація успішно пройти співбесіду.

 

- Недостатня компетенція.

Невідповідність вимогам відкритої вакансії. Щоб не допустити цю помилку, потрібно регулярно моніторити ринок праці. Оцінивши тенденцію змін – розвиватись. Освоюйте нові навики, знаходьте способи розширити свої повноваження, робіть те, чого ще не доводилось робити.

 

- Надмірне переживання негативного результату співбесіди.

Хороші пропозиції роботи не з’являються, їх створюють. Відношення до співбесіди як до іспиту не дає можливості побачити у Вас незамінного для компанії працівника. Помилка характерна для людей з високим порогом чутливості до професійної критики. Гостре обговорення Ваших професійних результатів і планів дають більше позитивних результатів Вам, ніж працедавцю. Результати співбесіди - це можливість познайомитись з новими людьми, зрозуміти очікування кращих компаній від своїх працівників.  Часто відповідь ”ні” на співбесіді під наполегливістю та гнучкістю кандидата, зацікавленого у вакансії перетворюються на „так”.

Тож не повторюйте чужих помилок і нехай вислів «хто шукає – той знаходить» стане Вашим девізом на період пошуку

Кар’єрні міфи

 

Міф №1: Роботу отримує найбільш кваліфікований кандидат

Реальність: Роботу отримує кандидат, який справить найкраще враження, незважаючи на кваліфікацію. Щоб справити найкраще враження потрібно мати переконливе резюме, яке прокладе Вам шлях до інтерв’ю. Крім того, Вам знадобляться переконливість та презентаційні навички, щоб показати себе з найкращого боку. Будьте впевнені у своїх силах, проте забудьте назавжди про самовпевненість.

 

Міф №2: Моя спеціальність має співпадати з моєю роботою

Реальність: Навчайтесь на спеціальності, яка Вам подобається. Здобувайте професійний досвід на стажуваннях та волонтерських проектах. Цей досвід допоможе Вам у майбутньому. Проте Ваша робота не обов’язково має бути пов’язана з Вашою спеціальністю.

 

Міф №3: Гарні оцінки допоможуть мені отримати гарну роботу

Реальність: Ваш середній бал – це далеко не єдиний фактор Вашої успішності. Деякі роботодавці, дійсно, звертають увагу на оцінки, проте більшість віддає перевагу кандидатам з меншим середнім балом, але сильним доповненням у вигляді стажувань, волонтерських проектів та професійних навичок.

 

Міф №4: Я маю бути вірним своїй першій роботі протягом довгого часу

Реальність: Більшість випускників міняють свою першу роботу через 1-3 роки. Ваші досягнення та досвід з кількома роботодавцями – великий плюс для Вас, як для професіонала. В той самий час, довготривала робота в одній компанії може означати Вашу неготовність або небажання до ризику та змін. Зміни необхідні, щоб здобути нові навички та рухатися вперед.

 

Міф №5: Моя сім’я та друзі добре мене знають. Вони допоможуть мені зробити правильний вибір

Реальність: Пам’ятайте, що це Ваше життя, а не життя Ваших батьків чи друзів. Тому всі рішення маєте приймати саме Ви! Намагання задовольнити всіх (батьків, друзів...) – це помилка, яка вилізе Вам боком у майбутньому. Звичайно, варто порадитися та зібрати до купи різні точки зору, проте остаточне рішення має бути за Вами!

 

Міф №6: Я навчаюся в університеті, навіщо мені резюме?

Реальність: Написання резюме, починаючи з першого року навчання, допоможе Вам побачити недоліки у Вашому професійному досвіді та ефективно використати університетські роки для здобуття відповідного досвіду.

 

Міф №7: Пройти інтерв’ю легко, якщо Ви вмієте говорити

Реальність: Майстерність полягає в тому, щоб правильно позиціонувати себе роботодавцю. Це вимагає певної підготовки, дослідження потреб роботодавця, визначення сильних сторін та практики. "Довгий" язик далеко не завжди буде Вашим помічником на інтерв’ю.

 

Міф №8: Вони мають моє резюме, Вони самі мене знайдуть

Реальність: Пасивний підхід до пошуку роботи вже не працює. Якщо Вас цікавить певна позиція чи компанія, активізуйтесь – покажіть Вашу зацікавленість, дізнайтесь про свій статус, грайте до кінця.

 

Міф №9: Гроші – це основний фактор при виборі роботи

Реальність: Два найважливіші фактори – це суть роботи та Ваш новий начальник. Оскільки більшість Вашого часу проходитиме на роботі, Ви маєте отримувати від неї задоволення. Стосунки з колегами та начальником часто є важливішими за фінансові аспекти. Заробітна платня – це те, за що Вас купують. Стосунки та суть роботи – це те, що утримує Вас на роботі.

 

Стилі поведінки при пошуку роботи 

В ситуації пошуку роботи можна виділити два крайні стилі поведінки, два різних підходи до цієї ситуації: конструктивний і неконструктивний. Конструктивний стиль допомагає знаходити оптимальні шляхи і самовизначитися в будь-яких умовах для досягнення цілей. Неконструктивний стиль або не приводить до успіху, до задоволення, або пов'язаний з багатьма непродуктивними витратами сил, емоцій і часу.

Особливості неконструктивного стилю.

Підкреслення тяжкості проблем, безвихідності становища. Люди з неконструктивним стилем поведінки оцінюють будь-яку стресову ситуацію як надзвичайну, катастрофічну. Ситуація здається настільки складною і безвихідною, що людина не знає, з якого кінця до неї підступитися, за яку ниточку потягнути, щоб почати розплутувати цей складний вузол проблем. «Катастрофа» - найбільш відповідне слово, що характеризує ситуацію відмови в працевлаштуванні.

Власна безпорадність і очікування допомоги зі сторони. Не приймаючи на себе відповідальності за свою долю, людина часто усвідомлює свою даремність, вона чекає, що їй допоможуть. Вона навіть упевнена в тому, що їй повинні допомогти - а як же інакше? Так було завжди. (Більшість рішень за Вас приймали дорослі: батьки, вчителі). І зараз з чиєюсь допомогою повинно відбутися дещо, що змінить Вашу ситуацію в кращу сторону. Але люди чекають допомоги ще і тому, що не вірять в себе, в свої можливості і здібності. Невіра ж в себе породжує незнання своїх сил, здібностей, свого потенціалу.

Розпливчате уявлення про власні цілі. Неконструктивно мислячі люди не знають не тільки своїх можливостей, вони, як правило, не знають і своїх потреб, не знають, чого вони хочуть. Бажання, якщо вони і висловлюються, виявляються недосяжними, або людина не бачить шляхів їх досягнення. Це знову ж таки виправдовує бездіяльність і не сприяє зміні ситуації.

Пошук виправдань. Неконструктивність припускає, окрім підкреслення тяжкості проблеми, пошук виправдання своєї бездіяльності. Нерідко можна бачити, як людина з легкістю знаходить пояснення, чому та або інша робота йому не підходить. Швидше за все, така людина живе за сценарієм невдахи.

Прихильність до одного варіанту. Незнання себе, невіра в себе, небажання брати на себе відповідальність за зміну свого життя - все це дозволяє людині побачити наскільки широким може бути її вибір. Чіпляння за один єдиний варіант робить маловірогідним швидке працевлаштування. Подібний стиль поведінки позбавляє людину можливості побачити і випробувати інші варіанти. Окрім цього, можливе і зациклення на придуманому варіанті, який ніяк не співвідноситься з можливостями і ситуацією, що ідеалізується, але наполегливо відстоюється, не призводячи до результату

Особливості конструктивного стилю поведінки.

Віра в можливість виходу. Людина з конструктивним стилем поведінки в ситуації невдачі з працевлаштуванням мобілізує свої сили для вирішення ситуації. Негативні емоції, безумовно з'являються, але не культивуються. Хтось, упевнений в собі, в своїх силах відразу приступає до пошуку можливого прикладання сил. Іншим необхідно спочатку справитися з своїм станом, озирнутися, прийняти відмову як факт, можливо, пройти через важкі роздуми і зміну установок на себе і життя.

Активність. Віра в свої сили і в благополучне вирішення ситуації примушує людину діяти. Такі люди активні в пошуку інформації про наявні вакансії, в аналізі своїх можливостей і знаходженні різних варіантів. Вони не чекають, що їм на голову «поваляться якісь надзвичайні варіанти». Вони самі знаходять ці варіанти. Ці люди настроюють себе на позитивний результат. Ось ця упевненість, що рано або пізно вийде, позитивний образ результату допомагає людині долати невдачу, пробувати різноманітні варіанти і в результаті знаходити їх.

Чітке уявлення про свої бажання і можливості. Конструктивно мислячі люди прагнуть слідувати своїм потребам і бажанням. Вони добре знають, до чого прагнуть, чого шукають. При цьому бажання співвідносять з ситуацією, з можливостями. Конструктивно мисляча людина має чітке уявлення про роботу, яка їй потрібна.

Невдача як привід для нових дій. Сприймаючи свою ситуацію як завдання, людина психологічно готова до можливих невдач. Важку задачу навряд чи можна вирішити з першої спроби, при цьому невдачі сприймаються як підстава для нової спроби.

Отже, конструктивність - це віра в свої сили і можливість подолання стресової ситуації. Це прийняття на себе відповідальності, знання своїх можливостей і обмежень та активний пошук виходу з кризи.

У ситуації пошуку роботи необхідно, перш за все, зібратися з духом: чим довше себе жалієш, тим більше втрачаєш віру в свої сили і тим безпораднішим стаєш. Пошук роботи повинен стати в цій ситуації роботою: з 9.00 до 18.00 з понеділка по п'ятницю, навіть коли це набридає і виводить з себе! Людина повинна діяти цілеспрямовано, активно шукати роботу.

Активний пошук роботи

В основі ідеології активного пошуку роботи лежить положення про те, що тільки та людина, яка сама знайшла та вибрала роботу, може стати максимально продуктивною та творчою особистістю, здатною не тільки приносити максимальну користь на робочому місці, але й отримувати максимальне задоволення від самої роботи.

 

Одним із завдань при цьому, є формування навиків активного пошуку роботи.

 

Першим кроком у здійсненні успішного пошуку роботи є відповідь на три питання:

 

які мої цінності: дехто з нас більш за все цінують матеріальне заохочення, інші - відчуття спокою та стабільності, хтось, навпаки, - ризик  та часті зміни, інші люди більш за все цінують щастя тих, хто знаходиться поруч.  Які ж Ваші цінності?

 

які мої інтереси: з деяких предметів, які ви раніше вивчали, отримували високі оцінки, при цьому не прикладаючи сильних зусиль. Частіше це траплялось тому, що ці предмети найбільш були цікаві. Які ж Ваші інтереси?

 

які мої здібності: чому так відбувається, що комусь дається світ цифр, іншим - письмова творчість, треті- з успіхом виступають перед аудиторією? Відповідь проста: всі ми маємо унікальні здібності, які дозволяють нам легко виконувати ту чи  іншу роботу. Які ж Ваші здібності?

 

Другим кроком є прийняття рішення щодо того, яка саме робота Вас цікавить і які організації надають таку роботу. Збір інформації - процес творчий: слід використовувати всю наявну інформацію. Наприкінці, перелік розглянутих вами робіт повинен скоротитись до двох-трьох. Продовжуйте вивчати надані пропозиції, які найбільше відповідають вашим інтересам, цінностям та навичкам. Вивчайте вибрані вами фірми на ринку: їх проблеми, потреби; продумайте, що б ви їм запропонували.

 

Якщо Ви були послідовні і вже знаєте все про обрану спеціальність, знаєте, в якій структурі Ви можете знайти роботу з набутої спеціальності, знаєте про проблеми компанії та маєте пропозиції щодо їх вирішення, то залишається останній крок: Вам потрібно резюме та навички проходження співбесіди з роботодавцем.

 

10 перших кроків при пошуку роботи 

1.   Спершу необхідно з'ясувати: хто ти, в чому твої інтереси, які цінності ти сповідаєш.

2.   Найоптимальніший спосіб ефективного старту - стажування - це прекрасна можливість завести корисні зв'язки в сегменті ринку, що цікавить тебе. 

3.   Поклопочися про гідне резюме, яке потрібно розіслати в компанії і кадрові агентства.

4.   Щоб тебе не ігнорували, попавши в новий колектив на стажування, постарайся проявити ініціативу в знайомстві з колегами.  

5.   Щоб залишитися в компанії, сміливо приймай нестандартні рішення — всіляко демонструй творчий підхід до справи і оригінальність мислення. 

6.   Головне, щоб була захопленість в роботі, обумовлена не високою зарплатою або статусом, цілеспрямованість і завзятість в досягненні мети.

7.   Вчися розуміти емоційний стан інших, спілкуватися з людьми, враховуючи їх емоційну реакцію.

8.   Вчися встановлювати і підтримувати контакти, знаходити спільну мову з партнерами.

9.   Якщо ти знатимеш, куди йдеш, буде легко вибрати найбільш ефективну дорогу.

10. Якщо все зроблено правильно, то на роботу ти йтимеш як на свято!

 

10 “золотих” правил складання резюме 

 1.  Зроби резюме не лише змістовним, але і зручним для читання.

2.   Не використовуй професійних термінів і сленгу - це свідчить про неповагу до читача.

3.   Якщо у тебе мало досвіду роботи, не потрібно намагатися збільшити його за рахунок “води”.

4.   Необхідно ясно визначити мету при описі бажаної роботи. 

5.   Акцентуй увагу на тих специфічних знаннях і навиках, які можуть бути корисні для побудови кар'єри саме в цій компанії.

6.   Не коштує себе перехвалювати, - будь скромніше, а професіонали тебе оцінять.

7.   Будь простіше. Не захоплюйся складним оформленням, вставками в документ таблиць і картинок.

8.   Резюме має бути чітке структурованим. Інформація повинна викладатися в певній логічній послідовності.

9.   Резюме має бути об'єктивним. Будь готовий аргументовано обгрунтувати все, що вказане в нім.

10. Резюме має бути позитивним. Концентруй увагу на своїх досягненнях.

 

  

 

 

10 реальних порад при співбесіді  

  1. Не дивлячись ні на що, зберігай спокій і душевну рівновагу.
  2. Навіть не прагни показати себе краще, ніж ти є насправді. Вийде все одно гірше.
  3. Переконай працедавця, що якщо у тебе і є пропуски в освіті або навиках, то ти чітко уявляєш, як усунути ці недоліки.
  4. Якщо тобі поставили приголомшуюче питання, не дай збити себе з ніг, просто посміхнися, зроби глибокий вдих і дай собі трохи часу для обдумування відповіді.
  5. Одягайся на співбесіду так, щоб тобі було зручно і комфортно.
  6. Постарайся весь час тримати себе в руках, навіть якщо дуже хочеться почухати потилицю або поторкати кінчик носа.
  7. Не бійся запитувати про зарплату, перспективи зростання і графіку роботи. Твоя зацікавленість покаже працедавцеві, що ти – ініціативна людина, прагнуча до визначеності. 
  8. Будь готовий до того, що працедавець захоче протестувати тебе під час співбесіди. Мета даного тесту – поглянути, наскільки швидко ти зможеш зорієнтуватися і відреагувати на зміни. Сильно не замислюйтеся.
  9. Імпровізуй, рекламуй себе, запитуй, цікався, лише не мовчи.
  10. Краща стратегія – заздалегідь підготуватися і бути відкритим до будь-якої можливості і завжди залишатися самим собою.

 

10 підказок по dress-коду (що надіти?)  

1.   Вибери що-небудь, в чому ти відчуваєш себе зручно.

2.   У жодному випадку не слід обсмикувати або поправляти костюм, коли ти сидиш.

3.   Візьми зручну теку або кейс для резюме, жінкам, можливо, не перешкодить невелика сумочка з корисними дрібницями. 

4.   Взуй туфлі на середньому, а не на високому каблуці, і у жодному випадку не на “шпильках”.

5.   Блузи в обтягування і з низьким вирізом доречні лише у вільний від роботи час.

6.   У будь-якому випадку будь охайний.

7.   Перевір, чи не розійшлися шви, чи немає затягувань на панчохах, чи не відірвався де-небудь гудзик. Підбери костюм заздалегідь.

8.   Між чорним і білим костюмом краще вибрати білий, цей колір набудує і вас, і працедавця на позитив.

9.   Рожевий, коричневий, зелений частіше дратують, ніж залучають. Набагато мудріше одягнутися в що-небудь червоне, синіше або світло-сіре.

10. Виглядатимеш відмінно – додасться упевненості в собі!

 

10 найкоштовніших якостей претендента  

1. Висока виучувана

2. Мотивованість/ініціативність

3. Інтелект

4. Комунікативні навики (усні і письмові)

5. Чесність/доброчесність

6. Гнучкість і адаптивність

7. Здатність працювати в команді

8. Мобільність і швидкість виконання завдань

9. Адекватна самооцінка

10. Уміння переймати на себе відповідальність

15 правил оформлення резюме

Існує безліч різноманітних статей та порад для швидкого та якісного написання резюме. Ми, в свою чергу, розповімо Вам про те, як Ваше резюме оформити, щоб воно виглядало привабливо, і водночас буле складене професійно, аби зацікавити працедавця "з першого погляду".

1. Резюме повинно мати яскраво виражену структуру і просту мову викладу. Працедавець повинен витратити мінімум часу на перегляд резюме і ухвалення рішення по ньому. В тексті повинні впадати в очі ваші ключові здібності, досягнення, досвід.

2. Резюме повинно бути правильно оформлене. Читаючи його, не повинна розсіюватися увага. Необхідно поєднувати акуратні пробіли, рівні поля і не нехтувати абзацами. Друкувати резюме краще на лазерному принтері – так ваш текст виглядатиме більш презентабельно.

3. Резюме повинно бути коротким. Оптимальний об´єм –1 сторінка. Зупиняйтеся детально на вашому досвіді за останні 5-7 років. Обов´язково висловлюйте думки грамотно, уникайте другорядних деталей.

4. Резюме повинно бути продуманим. Його зміст повинен повністю відповідати напряму роботи, на яку ви претендуєте. Якщо ви можете і хочете претендувати на різні посади, відправляйте декілька резюме, кожне з яких повинне відповідати окремій посаді.

5. Резюме повинно бути доказовим. Покажіть результати вашої останньої роботи, використовуючи числа і відсотки; покажіть реальний результат вашої діяльності.

6. Резюме повинно бути точним. Остерігайтеся загальних фраз і зайвих визначень.

7. Резюме повинно бути акуратним. Вказуючи на свій позитивний досвід, не перебільшуйте і не вихваляйтеся.

8. Резюме повинно бути зовнішньо привабливим. Використовуйте якісний папір, бажано білого або кремового кольору. Шрифт повинен бути легко читатися, зазвичай, в діапазоні від 12 до 14 розміру.

9. Резюме повинно бути простим. Не захоплюйтеся графічними малюнками, химерними рамками, віньєтками та іншою нісенітницею. В жодному випадку не ускладнюйте текст абревіатурами, які, до речі, можуть бути невідомі працедавцю. Повністю пишіть назви шкіл, інститутів і міст.

 

10. Резюме повинно бути живим. Використовуйте дієслова дії, характеризуючи свій досвід: "влаштував", "організував", "налагодив" і т. ін.

11. Резюме повинно бути коректним. Використовуйте короткі фрази і не захоплюйтеся довгими словосполученнями. Використовуючи за необхідністю специфічні технічні терміни, попіклуйтеся, щоб вони були зрозумілі неспеціалістам.

12. Резюме повинно бути бездоганним. Не довіряйте комп´ютерному редактору. Обов´язково перечитайте його текст вголос після написання, щоб переконатися у відсутності помилок і двозначностей.

13. Резюме повинно бути читабельним. Пам´ятайте, що нерозбірливе резюме найчастіше залишається непрочитаним.

14. Резюме повинно бути офіційним. Не перенавантажуйте його даними особистого характеру, а саме: відомостями про родичів, вашу вагу, ріст, здоров´я. В жодному випадку не прикладайте до резюме свою фотографію (окрім тих випадків, коли цього вимагає працедавець).

15. Резюме повинно бути закінченим. Працедавці чудово розуміють, що якщо вони захочуть рекомендацій, то ви їх надасте. Тому не пишіть в кінці резюме: «Рекомендації додаються».

 

Як і куди відправити резюме?

Маючи на руках професійно складене резюме, Ви задаєтеся питанням: як відправити своє CV, щоб зробити віддачу максимальною? Для цього необхідно більш детально дізнатися про структуру кадрового ринку.

На сьогоднішній день цей ринок представляють компанії-працедавці, які займаються безпосереднім пошуком працівників без залучення допомоги зі сторони; а також кадрові служби, які, у свою чергу, підрозділяються на агенції з працевлаштування і агенції з підбору персоналу. Якщо ви зацікавлені в тому, щоб отримати посаду в тій або іншій компанії, і вважаєте, що ваш професійний рівень відповідає рівню цієї компанії, то необхідно відправити своє резюме по факсу (таку інформацію можна знайти у довідниках). У випадку, якщо на сьогоднішній день є необхідність у такому фахівці як ви, то дуже імовірно, що ваша кандидатура буде розглянута. Якщо ж такої необхідності немає, то швидкої відповіді чекати не варто.

Але, на наш погляд, було б більш ефективно з´ясувати, які фахівці потрібні на даний момент (така інформація повинна бути в Інтернет-рекламі на спеціалізованих сайтах, які розміщують оголошення про найм на роботу; в засобах масової інформації, які спеціалізуються в цій області; можливо, на телебаченні). Якщо в цьому списку ви побачили щось для себе, то варто заздалегідь передзвонити по вказаних телефонах для уточнення деталей.

Якщо ви вирішили скористатися послугами кадрових служб, то необхідно запам’ятати, що існують дві категорії, про які йшла мова вище, а саме: агенції з підбору персоналу і агенції з працевлаштування.

Їх основна відмінність в тому, ХТО оплачує їх послуги.

Зазвичай: агенції з працевлаштування займаються саме працевлаштуванням населення (форма роботи відображена в самій назві), а, отже, всі витрати несуть кандидати.

Ці агенції ШУКАЮТЬ РОБОТУ для вас, виходячи з вашого досвіду, професійного рівня і особистих побажань (оплати, бажаної посади і профілю компанії, місце розташування роботи і т.д.). Тут працює той принцип, що саме ви диктуєте свої умови, а значить, і оплачуєте ту роботу, яка здійснюється для вашого працевлаштування.

Ви є замовником, ви платите гроші і, отже, має право розраховувати на кінцевий результат.

 

Агенції з підбору персоналу, або просто кадрові агенції займаються підбором кадрів для компаній, з чого випливає, що цю послугу оплачують фірми.

Робота цих агенцій спрямована на ПОШУК ПЕРСОНАЛУ, тобто замовником в цьому випадку є працедавець, який висуває певні вимоги до кандидатів, які його цікавлять, тому і несе всі фінансові витрати.

От чому і результат, в даному випадку, направлений не на найшвидше надання робочого місця кандидату, а на закриття вільної вакансії.

Після кризи відбулося свого роду "змішення жанрів". Багато компаній, звертаючись до кадрових агентств з питання підбору персоналу, відмовляються оплачувати виконання цих послуг. Відповідно, з свого боку, кадрові Агенції вимушені брати гроші з кандидатів. Тому, в світлі цих змін, вам варто зробити наступне: набравши номер Агенції, в першу чергу, необхідно з´ясувати, які саме послуги вони надають — платні, чи безкоштовні. Якщо платні, потрібно відразу з´ясувати розцінки: яка вартість реєстрації резюме, занесення в електронну базу даних, якщо така є; який відсоток від першої зарплати необхідно буде виплатити у разі працевлаштування і т.п.?

Можливо, існують ще якісь послуги, тому не варто кидати слухавку зразу ж після ствердної відповіді, потрібно з´ясувати, які ці послуги, яка їх вартість, чи є абонементне обслуговування. Можливо, пропозиції вас чимось зацікавлять, і в цьому випадку ваші подальші дії повинні бути продиктовані рекомендаціями представника агенції. Це може бути або відправлення резюме факсом, або особиста зустріч з менеджером агенції. І не забудьте з´ясувати про те, чи є на даний момент вакансії, оскільки ця інформація може допомогти і вам, і працівнику агенції сконцентрувати свої сили на досягненні вже конкретного результату.

Тепер перейдемо до питання про те, як повинне відбуватися ваше перше знайомство з кадровою агенцією, послуги якого для кандидатів безкоштовні.

Багато хто розсилає своє резюме факсом або по E-mail, до того ж, по всьому списком кадрових агенцій. Цей варіант, звичайно, не виключається, але ми знову ж таки рекомендуємо почати вашу першу розмову саме по телефону. Якщо агентство відповідає вашим вимогам, то другий крок – це з´ясування вакансій на сьогоднішній день. Але було б краще не розпитуватися про весь список, а запитати лише про те, що цікавить вас. Якщо є вакансія, на яку ви можете претендувати, то необхідно познайомитися з менеджером з персоналу, який керує цим напрямом, і, переговоривши з ним особисто, діяти згідно його вказівкам (схема та ж: або відправка резюме, або ваш виїзд в агенцію).

Якщо, на жаль, на сьогодні потрібні фахівці, в число яких ви не входите, то ви можете просто відправити своє резюме факсом або електронною поштою. Ваші дані будуть занесені в базу даних агенції, а значить, періодично опрацьовуватимуться, залежно від надходження вакансій, на які ви можете потенційно претендувати. Якщо у вас немає можливості скористатися факсом або e-mail, то необхідно уточнити, чи можете ви під´їхати самі, щоб залишити дані про себе. Навіть враховуючи великий наплив кандидатів у важкий для пошуку роботи час, вам навряд чи відмовлять в цій послузі.

Про вакансії кадрових агенцій ви також можете довідатись з реклами в ЗМІ або Інтернеті (на сайтах, що працюють над проблемами працевлаштування або з особистих сторінок агенцій). Ця інформація оновлюється кожного тижня, а іноді навіть і частіше, тому, перегортуючи свіжі журнали і газети, а також проглядаючи новини в Інтернеті, ви можете дізнатися про те, посаду, що вас цікавить і вийти на телефони, факси або e-mail кадрової агенції. Але і в цьому випадку найбільш ефективно заздалегідь поговорити по телефону, щоб отримати рекомендації менеджера з підбору персоналу.

Відповідно, для того, щоб витрати окупилися максимальним успіхом, роботу з кадровими агенціями необхідно будувати таким чином:

1. З´ясувати інформацію про свіжі вакансії агенції (можна знайти у рекламі в ЗМІ або Інтернеті).

2. Перетелефонувати для попередньої розмови з менеджером з підбору персоналу (якщо ви просто телефонуєте кадровій агенції, дані якої знайшли у довіднику, журналі або газеті, то ця розмова і повинна бути джерелом з´ясування вакансій, відкритих на даний момент).

3. Строго слідувати рекомендаціям представника агенції (якщо є вакансія, то, можливо, виникне необхідність приїхати або вислати резюме (вам обов´язково підкажуть, що саме вартує зробити); якщо ні, значить, ви просто відправляєте резюме для бази агенції).

 

Резюме – важливі деталі

Ви відправили резюме, але так і не отримали запрошення на співбесіду. Однією з причин мовчання працедавця може бути те, що кадровий спеціаліст підприємства вирішив не витрачати свій цінний час на документ, створений і оформлений аби як.

Об’єктивні обставини

Якщо посада, на яку потрібен працівник, достатньо поширена на ринку праці, то на одне оголошення, опубліковане в ЗМІ або Інтернеті, надходить кілька десятків резюме. Зрозуміло, що кадровики не можуть, вчитуючись в кожний текст, що їм присилають, годинами аналізувати деталі і роздумувати на тему, що саме мав на увазі кандидат. В результаті документ, якому ви не змогли приділити достатньо часу і уваги, відправляється в смітник. Щоб цього не сталося, зверніть увагу на загальні вимоги, які виставляють до резюме.

Не буває неважливих деталей

Об’єм резюме не повинен перевищувати однієї сторінки (в найгіршому випадку — двох) стандартного формату А 4. Друк лише з одного боку листка.

Інформація, для зручності сприйняття, повинна бути систематизована. Згрупуйте текст резюме по відділам і не забудьте їх назвати: «Освіта», «Трудовий досвід», «Професійні навики» і т.д. Назви виділіть напівжирним шрифтом, курсивом, підкресленням.

Спробуйте не застосовувати спеціальної термінології, прийнятої в вузькопрофесійних колах, і по можливості розшифруйте скорочені назви навчальних закладів. Мова, на якій написано резюме, повинна відповідати оголошенню. Якщо вакансія запропонована іноземною мовою, ви створюєте і оформлюєте резюме відповідно. В українські компанії і кадрові агенції пишуть зазвичай українською. Будьте уважними: в кінці оголошення може стояти майже непомітний допис: «Резюме – англ. мов.» Але в будь-якому випадку, помилки — і орфографічні, і друкарські, виключені.

Не перевантажуйте резюме не надто потрібними деталями. Необов’язково відображати в ньому всі події вашої трудової біографії. На даному етапі спілкування з працедавцем, номери дипломів, трудової книжки та інших документів вказувати не потрібно. Деякі, на вашу думку, необхідні моменти, можуть і навпаки — відштовхнути кадрового робітника, а в гіршому випадку — створити негативне враження про вас, як про спеціаліста, що неправильно розуміє свої професійні завдання.

«От наприклад, людина претендує на посаду робітника складу, і постійно в резюме підкреслює свої політичні переконання, віросповідання, національність. Це його право, і ми не збираємося його в цьому обмежувати. І, звичайно, візьмемо на роботу, якщо він нам підходить по професійним даним. Але під час співбесіди необхідно буде уточнити, наскільки він терпимий до людей інших переконань», – так висловився мій колега, кадровий менеджер організації, розглядаючи резюме кандидата. Якщо організація відкрито не декларує свою політичну позицію і не є громадським об’єднанням, що підтримує ту чи іншу партію, про свої політичні або релігійні погляди в резюме говорити не вартує.

Хобі (шиття, випилювання лобзиком, заняття йогою або бодібілдінгом) згадують в резюме, тільки якщо ця інформація має безпосереднє відношення до майбутньої роботи або відображає ваш здоровий спосіб життя і різноманітність інтересів.

Ваше завдання — надати повну і достовірну інформацію, але право вирішувати залишається за керівництвом фірми-працедавця. Вперто висвітлюючи в резюме одну думку: «Я кваліфікований спеціаліст і хороший працівник», уникайте відкритого тиску на працедавця. Не вставляйте приписки на кшталт: «Якщо вам справді потрібен кваліфікований працівник, вас обов’язково зацікавить моє резюме».

Дотримуйтеся правил субординації і ділової етики. Резюме — не лист з проханням про зустріч, тому постскриптум: «Чекаю вашої позитивної відповіді за вказаним телефоном» – недоречний. Дехто дописує в кінці резюме: «Мені буде зручно заїхати до вас 30 квітня в 18:00, щоб довідатися результати співбесіди». відповідно, в такого документу, шанси опинитися в смітнику значно зростають.

 

Якість на першому місці

Від того, як виглядає ваше резюме, дуже багато залежить. Лист паперу, неабияк вирваний зі шкільного зошита в клітинку, в секунду знецінює серйозність ваших намірів. Для оформлення резюме використовуйте якісний папір білого кольору. Дехто надає перевагу цупкому паперу з малюнком або візерунком. Вартує подумати, наскільки такий стиль відповідає очікуваній вакансії і відповідній зарплаті. Працедавець може подумати: «Якщо людина звикла витрачати такі гроші на папір, то навряд чи його зацікавлять наші $300». Зрештою, навіть пересилаючи такий документ факсом, можуть виникнути деякі труднощі.

Але на папері не завжди вартує економити. Резюме друкують лише з одного боку листка, залишаючи широкі поля. Якщо текст не вміщується, потурбуйтеся хоча б про ліве поле. Воно знадобиться працедавцю для записів.

Текст, написаний від руки, береться до уваги лише в окремих випадках, після попередньої домовленості з працедавцем і з його дозволу. У всіх інших випадках, такі документи взагалі не розглядають, і одразу відправляють до смітника. Зверніть увагу на якість друку. Резюме друкують або на комп’ютері, або на друкарській машинці. Шрифт друкарської машинки повинен бути бездоганно чистим, а для друку на комп’ютері краще використовувати лазерний принтер. Слідкуйте за тим, щоб друк не був «сліпим», а розмір шрифту (якщо ви намагаєтесь втиснути більше інформації) — надто дрібним.

Приклеювати свою фотографію на резюме є зміст лише тоді, коли ви представляєте його особисто на зустрічі з працедавцем або відправляєте по електронній пошті. Передана по факсу фотографія здатна настільки викривити реальність, що може швидше відштовхнути працедавця. Саме дрібні на перший погляд, але насправді дуже важливі деталі дозволять вам привернути увагу потенційного працедавця до змісту вашого резюме.

 

Початок роботи

Залишились позаду тривалі пошуки роботи, оформлення документів, хвилювання перед співбесідою. Ви знаходитесь на робочому місці. Зумійте закріпити його зо собою для цього необхідно бути не лише професіоналом, але й уміти лагодити з людьми. Як цього досягти?

Приймаючи в свій колектив нову людину, колеги та керівництво будуть оцінювати вас за такими якостями: продуктивність праці; якість роботи; самостійність та ініціативність у роботі; надійність, дотримання трудової дисципліни; ставлення до своєї професії та праці; наполегливість у виконанні завдань; здатність до співробітництва.

Щоб втриматися на новій роботі, варто дотримуватися таких порад: детально вивчіть свої обов’язки; запитайте, якщо щось не зрозуміли, а не мовчки виконуйте завдання з помилками; вмійте сприймати критику, вчіться на власному досвіді; проявіть зацікавленість у роботі, будьте готовими виконувати як приємні, так і неприємні доручення та завдання; дбайте про обладнання та матеріали; намагайтесь бути зайнятим протягом всього робочого дня, навчіться розподіляти свій час для виконання роботи; завжди прагніть досягти високих стандартів у роботі; не допускайте своєї відсутності без поважних причин; знайте основні правила безпеки та пильнуйте за здоров’ям; знайдіть спільну мову з колегами по роботі; будьте чесними; будьте налаштовані позитивно (якщо ви випромінюєте гарний настрій, то у відповідь отримаєте дружній сигнал, якщо ви заряджені негативно - вас намагатимуться обминати); говоріть про хороше, робіть компліменти, хваліть людей.

 

 

Правила поведінки на новій роботі

Отож, ви вийшли на нову роботу! Але розслаблятися поки що рано. В трудовому договорі, швидше за все, визначено ваш випробувальний термін — для когось це місяць, а для когось — три. За цей час, новачок повинен довести працедавцю, що той не помилився, обравши серед всіх претендентів на посаду саме його. І продемонструвати потрібно не лише професіоналізм, але й особисті якості, сподобатися колективу і керівництву як людина. Під час випробувального терміну не можна закривати очі на жодну дрібницю. Наша стаття допоможе вам зосередитися і пройти це випробування з гідністю.

Якщо не все зрозуміло

Не панікуйте. Розпишіть по пунктиках всі ваші завдання. Виділіть, з чого розпочати, що конкретно незрозуміло. Зверніться зі своїм списком до керівника або до колеги, що найбільш позитивно до вас налаштований за допомогою. Не бійтеся, що вас стануть вважати некомпетентним, поки що все ще попереду. І чим швидше ви розвієте всі сумніви, тим більше у вас шансів «увійти в русло». Буде набагато гірше, якщо ваші помилки випливуть лише під кінець випробного терміну — часу їх виправити вже не буде.

Будьте доброзичливими до своїх колег, звертайтеся до них без страху. Звичайно, уникайте нав’язливості, записуйте усю необхідну інформацію, щоб не задавати одні й ті ж запитання повторно.

Якщо вас не помічають

Навіть якщо колеги вас очевидно ігнорують, це ще ні про що не говорить. Можливо, на вашу посаду претендувала якась знайома їм людина, і їй через вас відмовили. Ви ж цього не знаєте, тому маєте повне право розраховувати якщо не на теплий прийом, то хоча б на людське ставлення. І навіть якщо його немає, не бійтеся звертатися до співробітників особисто для вирішення виробничих проблем. Чітко формулюйте запитання, посміхайтеся. Можливо, з часом до вас звикнуть і визнають членом колективу.

Основне — не бійтеся, не закривайтеся в собі, але й не нав’язуйтеся нікому, не влізайте у розмови особистого характеру і навіть в обговорення робочих питань, якщо вони особисто вас не стосуються.

Якщо дуже багато нової інформації і вас розривають на частини

Ретельно записуйте все, що на вашій посаді необхідно знати: імена-прізвища клієнтів і колег, телефони, внутрішні номера, адресу електронної пошти. Заведіть для цього окремий блокнот, щоб всі дані в будь-яку секунду опинилися під рукою. Якщо перед вами паралельно стоїть кілька завдань, спробуйте виділити найосновніші і робити все по черзі.

Якщо вас активно залучають до спілкування і пліток

Не піддавайтеся на провокації. На нейтральні теми спілкуйтеся з радістю, посміхайтеся і не відмовляйтеся від компанії сходити разом на обід або перекур. Але одразу, коли мову заводять про щось особисте, ставте «блок».

Не варто й самому ділитися сімейними проблемами, або ж слухати, що говорять про інших, особливо треті особи. На роботі потрібно працювати, тому свою відмову від тісного спілкування завжди можна пояснити зайнятістю. В жодному випадку не виказуйте, що для вас «дружба» досвідченого колеги є тягарем — будьте доброзичливі і відкриті для спілкування, просто в міру.

Якщо ви бачите недоліки і горите бажанням все змінити

Навіть якщо вас взяли на креативну або керівну посаду, яка вимагає з вашого боку ініціативності і нових ідей, не спішіть. Щоб познайомитися краще з компанією, методами її роботи і колективом, потрібен час. А якщо ви поспіхом станете «ламати» і «будувати», вас можуть не оцінити. Можливо, ваші методи не підійдуть конкретній ситуації або не будуть відповідати настрою колективу. І тоді в програші залишитеся лише ви — старий колектив позбудеться вас за вашу надлишкову активність.

Якщо вас завантажують чужою роботою

Терпіть, не завжди ж так буде! Можливо, вас випробовують, хочуть подивитися, наскільки швидко ви збунтуєтеся. Звичайно, бувають компанії, в яких керівництво економить на працівниках — замість того, щоб взяти ще одну людину, її обов’язки розділяють між наявними працівниками, не підвищуючи втім їхню зарплату. Але, щоб зробити висновок, чи так це насправді, потрібен час. Тому, навіть якщо ви прийшли на менеджерську позицію, а вас посилають кудись кур’єром, не поспішайте одразу бунтувати. Почекайте, подивіться, що буде далі, попросіть прокоментувати ситуацію кого-небудь з ваших доброзичливих колег. Так заведено в компанії, чи це вас «перевіряють на вошивість»? І тут потрібно себе грамотно поставити, дати керівництву зрозуміти, що додаткові завдання негативно відобразяться на результатах основної роботи, що вони не прописані в трудовому договорі і т.д.

Якщо вам хочеться поспілкуватися з друзями по телефону чи Інтернету

Буває так, що хочеться негайно поділитися з близькими своїми проблемами або успіхами на новій посаді. Почекайте до вечора або хоча б до обідньої перерви! Ви ж не знаєте напевне, як нове начальство ставиться до використання службового телефону та Інтернету в особистих цілях, і навіть спитати не можете! Між іншим, багато компаній контролюють таке спілкування працівників. Тому краще всі без винятку особисті розмови відкласти на потім. А на роботі — лише робота!

Якщо вас просять попрацювати на вихідних

Якщо про додаткові навантаження та понаднормову роботу на співбесіді вам не сказали ні слова, і в трудовому договорі про них нічого не написано, можете сміливо відмовитися. Адже одна справа, якщо вас попереджували, і ви знали, на що погоджуєтеся. І зовсім інша справа — свідоме замовчування неприємних фактів. Тут вже вам потрібно замислитися, чи не продовжити свої пошуки. З одного боку, якщо працедавець обіцяє щедро оплатити таку понаднормову працю, то чому б і ні? Отож, не робіть різких заяв і подумайте, що вам важливіше — не втратити цю роботу, чи знайти більш комфортну.

Якщо обіцянки не відповідають дійсності

Якщо почалися якісь непорозуміння з оплатою, обов’язками, забезпеченням матеріалами та інструментами, навряд чи вартує чекати закінчення випробувань терміну. В будь-якому випадку, якщо на співбесіді все було «в шоколаді», а насправді ситуація незрозуміла, краще одразу звідти йти. Обіцянки працедавця повинні виконуватися на 100%, і якщо цього не стається, то навряд чи вартує в такого затримуватися.

 

Як пройти випробувальний термін на роботі

Ви прийняті на роботу! Але, зрозуміло, з випробувальним терміном. Як же пройти його з успіхом?

Ви і колеги

В перший же день Вам необхідно познайомитися зі всіма колегами, які працюють в тому ж приміщенні, що і Ви. Відмінно, якщо за три-чотири дні Вам вдасться познайомитися з деякими співробітниками решти відділів компанії або інших офісів будівлі. Це дозволить не відчувати себе самотньою і вічно "новенькою".

Серед ближнього оточення виділіть одного-двох колег, до яких можна звернутися з питаннями, – швидше за все, без цього обійтися не вдасться. Звичайно, вчити Вас працювати ніхто не буде (може, це і до кращого?), але порадити щось не відмовляться. В той же час не "приклеюйтесь" навіть до симпатичних і милих співробітників – адже поки невідомо, на якому вони рахунку у керівництва і чи не носить хто-небудь з них заслужене  звання почесного інтригана.

За час випробувального терміну взагалі не дозволяйте залучити себе в якісь групи, конфлікти та інше, що може загрожувати неприємностями. Для цього у Вас буде достатньо часу пізніше. Крім того, зараз не варто дуже бути відвертий про себе або завзято випитувати відомості про інших, не говорячи вже про службові романи. Зрозуміло, в цьому немає нічого крамольного, але випробувальний термін – особливий період, варто трохи потерпіти.

Ви і начальство

Добре, якщо безпосередній керівник знайшов час розповісти Вам про Ваші прямі обов'язки і прийняті в компанії методи роботи і традиції. Якщо цього не відбулося, будьте готові до розмови з ним у будь-який момент: є тип керівників, що обожнюють викликати новачка раптово і провести з ним бесіду. У будь-якому випадку, очевидно, що варто прикласти всі зусилля до того, щоб перший контакт з керівництвом залишив у нього позитивні враження. Якщо Ви знаєте, що це може відбутися на загальних зборах або нараді, можете підготуватися і попросити слова – але тільки якщо Вам є що сказати.

Ви і робота

Парадоксально, але найважче на випробувальному терміні – це перестати боятися і почати... працювати. Якщо у Вас складається відчуття, що роботи як, такої, поки небагато, все одно не сидіть без діла: складіть докладний план-графік або накидайте свої ідеї. На перших порах добре вести буквально щоденний звіт в окремому документі: у Вас завжди буде зайвий аргумент для начальства і критиків (якщо такі раптом знайдуться).

Інша поширена проблема – коли новенький дійсно не знає, за що хапатися: настільки суперечливі вказівки керівників різного рівня. Вихід один – застосувати здоровий глузд і розсортувати завдання за ступенем терміновості і важливості безпосередньо для Вашого відділу.

Не прагніть працювати на абсолютний максимум: саме зараз до Вас придивляються і колеги, і керівництво. Якщо після випробувального терміну якість Вашої роботи дуже знизиться (а це неминуче відбудеться, якщо зараз Ви стараєтеся непосильно), то це стане для них неприємним відкриттям. Не прагніть відразу довести всім, що Ви безцінний співробітник, просто робіть свою справу.

І нарешті, будьте обережні зі своїми інноваційними пропозиціями: з одного боку, їх, можливо, чекають, але з іншого, постарайтеся, щоб вони були не дуже радикальними і обґрунтованими.

І найголовніше – не забувайте, що не тільки компанія "випробовує" Вас, але і Ви повинні оцінити, чи дійсно Вам хочеться працювати тут надалі, чи варто подумати про іншу роботу.

 

Закони особистісного зростання та самовдосконалення

 

1. Жити, прислухаючись до серця, керуючись розумом.

«Перед людиною до розуму три шляхи: шлях  роздумів - це найбільш благородний; шлях наслідування – це найлегший; шлях особистого досвіду -  це най важчий» (Конфуцій).

2. Вірити в свої сили.

«... У світі немає нічого, чого б не могла осягнути обдарована почуттям і розумом людина»               

(Я.А. Коменський).

3. Творити добро.

«Якби люди зробили загальним надбанням все, що корисно, все, що приносить щастя, світ став би раєм» (Т.Компанелла).

 

4. Бути вимогливим до себе.

«Чим менше людина задоволена собою, тим треба вона для інших людей і тим більше буває корисною їм» (Л.М.Толстой).

5. Самовіддано трудитися.

«Людина народжена для праці; праця складає її земне щастя,  праця - кращий охоронець людської  моральності, і праця ж повинна бути вихователем людини»  (К.Д.Ушинський).

6. Прагнути до самовдосконалення.

«Виховання, отримане людиною, закінчене, досягло своєї мети, коли людина настільки дозріла, що володіє силою і волею саму себе творити протягом подальшого життя і знає спосіб і кошти, як вона  це може здійснити» (А.Дістервег).

7. Служити людям, бути їм необхідним.

 «Якщо я буду так поступати, щоб всі інші були щасливі, тоді і я буду щасливий»   (Л.С.Макаренко).

8. Жити за законами совісті.

«Совість — тисяча свідків» (Квінтіліан).

9. Розуміти людей, вибирати в друзі кращих з них.

«Уникай людей, які бачачи твої вади і недоліки, виправдовують їх або навіть схвалюють» (Г.Сковорода).

10. Ненавидіти неробство.

«Жити - це не значить дихати; це означає діяти» (Ж.Ж.Руссо).                         

11. Удосконалюватися всебічно.           

«Культура - це цемент, що скріплює всі досягнення» (Н.К.Крупська).

12. Берегти результати своєї і чужої праці.

«Людина цінує лише те, у що вона вклала частинку своєї душі, свого серця» (В.А.Сухомлинський).

Як сказав С. Корольов „Хто хоче працювати – шукає засоби, хто не хоче - причини”. Тож нехай наша інформація буде тим ресурсом, який допоможе вам будувати свою професійну кар’єру! Ми завжди раді дати відповіді на Ваші запитання. Успіхів Вам!

 

Загальноукраїнські сайти та портали щодо

пошуку роботи

 

 http://trud.gov.ua 

«Труд» - це портал нового покоління, створений для професійного Інтернет-рекрутингу та для пошуку роботи в Україні, інтегрований з найбільшою загальнонаціональною базою даних Державної служби зайнятості України

 

 http://rabota.ria.ua 

Пошук роботи та працівників по регіонах України, розміщення вакансій та резюме, трудове законодавство.

 

 http://www.rabotaplus.com.ua

Пошук роботи і підбір персоналу в Україні, Києві. Статті і поради пошукачам роботи, розміщення резюме, вакансій, каталог й замовлення тренінгів.

 

 http://rabota.com.ua

Пошук вакансій та кваліфікованих працівників. Розміщення вакансій та резюме, підписка на розсилку. Інформація про тренінги та семінари, тренінги поштою, статті, тестування.

 

 http://job.avanport.com 

Пошук роботи, персоналу. Статистика вакансій, адреси та вакансії від кадрових агенцій, різноманітні поради щодо пошуку роботи і працевлаштування.

 

 http://www.ukrjob.com

Пошук вакансій та резюме по Україні та за кордоном.

 

 http://www.ukrjob.net 

База резюме, вакансій по Україні.

http://www.vakansii.com.ua 

Регулярно поновлювана база вакансій газети "Бізнес", поради зі складання резюме, законодавство, що регулює трудові відносини.

 

 http://www.uajob.org.ua

Щоденно до 1000 нових вакансій та резюме, пошук та розміщення оголошень, корисна інформація для тих, хто шукає роботу.

 

http://www.works.com.ua

Вакансії по Україні.

 

http://www.kontakt.ru 

Підбір персоналу у Росії, Україні, Білорусії, Балтійських країнах.

 

http://www.bestjob.dp.ua 

Вакансії по Україні, Росії та за кордоном.

 

http://www.personal.com.ua 

Вакансії по Україні та Росії.

 

http://www.dion-inform.com 

Вакансії по регіонах України.

 

http://www.jobmarket.com.ua 

Робота в Україні, вакансії та резюме.

 

 http://zarplata.ua

Сайт по працевлаштуванню

 

http://job.ukr.net 

База вакансій та резюме

 

http://rabota2000.com.ua  

Новий Інтернет-сервіс – пошук роботи і підбір персоналу. Пошукачам надається можливість розмістити резюме, а роботодавцям – вакансії в базі даних.

 

 http://www.career.in.ua

Кар’єра в Україні. Пошук роботи і співробітників в Києві і регіонах. Статті про роботу, приклади складання резюме.

 

http://www.posada.com.ua

Сайт, з яким роблять кар’єру. Робота в Україні.

 

http://work.com.ua/

Сайт пошуку роботи і працівників. Пропозиції кращих функціональних можливостей, зручність використання і якісний дизайн.

 

 http://www.careerguide.com.ua/

Один з кращих інформаційних ресурсів для молоді. Робота. Освіта. Студентське життя.

 

Бідний студент - ледачий студент?

Які ж варіанти застосування своїх талантів з'явились у сучасного вихованця Alma Mater?

 

Деякі попередні зауваження

Працювати повний день, хоча б і вільний за графіком, студент зможе не раніш 4-го курсу, якщо навчання не вечірнє (у цьому разі взагалі все просто — влаштуватися на повний робочий день велить сама форма навчання). Але що робити «денникам»?

Шлях нагору

Буває, що найкоротший і найлегший шлях до успішної кар'єри — це спілкування з викладачами та професорами. Саме вони є твоїми потенційними роботодавцями. Особливо актуальна співпраця з науковим керівником для того, щоб влаштуватися на роботу за фахом, вже навчаючись (навіть на денному відділенні).

Перший крок — почати працювати — найважчий. Проте необхідний. Якщо не зробити його вчасно, ви ризикуєте потрапити до замкнутого кола. До кінця п'ятого курсу деякі студенти ще не знають, де працюватимуть і чим будуть займатись. А от ті, хто змушений був підробляти в ході навчання, були вже більш-менш влаштовані. Принаймні, у них був вибір.

Літо, літо сонечком зігріте…

Звісно, не можна не згадати про можливість роботи влітку — як на Батьківщині, так і за океаном. За кордоном можна жити у сім'ї, займатися бебі-сітерством, навчати мовам (переважно російській), збирати овочі і фрукти. У нашій же країні багато працівників йдуть влітку у відпустку — і тоді компанії беруть на тимчасову роботу студентів. Особливо спритні часто там і залишаються.

Масажист.

Якщо ти закінчив (чи закінчила) медичне училище чи навчаєшся у медичному вузі, спробуй отримати сертифікат масажиста. Можна підробляти вдома або ж влаштуватися до салону.

Купи-продай

Консультанти, продавці.

Поле для діяльності дуже широке: від ринку до салону стільникового зв'язку та автомобілів.

Трейдер фондового ринку (стажування).

Зазвичай робота на біржі підходить для студентів економічних спеціальностей. Стажування триває від місяця до трьох, є шанс отримати додаткову спеціальність і поправити матеріальне становище.

Менеджер з продажу.

Вимоги такі ж, як і до продавців: уміння грамотно «впарити» продукцію — але великими партіями і «по п'ять». Непогано було б обзавестись власною клієнтською базою, розширити коло спілкування і знайти… хорошу роботу за спеціальністю.

Сервіс

Секретар-референт, reception.

Теж вдалий спосіб знайомства з цікавою для тебе організацією зсередини. До того ж часто можливе підвищення.

Проба-girl.

На виставках, у магазинах та на вулиці часто проводяться презентації. Для цього залучаються студентки. Треба вміти пропонувати сигарети, духи, сири і таке інше.

Офіціант.

Вакансії трапляються в газетах оголошень. Крім досить-таки невеликого окладу, є шанс отримати чайові, хоча в нашій країні їх чомусь не заведено платити. Різновид такого роду роботи — бармен. Для дівчат робота офіціанткою може бути небезпечна: дорога додому припадає на 2-3-4 години ранку, буває що й з віддаленого району.

Вантажник.

Зовсім непоганий варіант для міцних хлопців.

Алло?

Оператор call-центру. Необхідна умова — позмінна робота, що час від часу може співпадати з навчальним днем. Крім того, потрібно мати приємний голос й хорошу дикцію.

Вовка ноги годують

Багато видів підробітку пов'язано з біганиною. Якщо енергії хоч відбавляй, є проїзний і бажання заробити, то пропозицій знайдеться чимало.

Кур’єр.

Кур’єри потрібні скрізь: у туристичній фірмі, в потужній газеті, у інтернет-магазині. Є спеціальні служби доставки: у різного роду магазинах, поштових службах і т.д.

Розклеювач оголошень.

Влітку така робота може приносити навіть задоволення, але взимку — мороз і сонце, руки мерзнуть... Оголошення про пошук розклеювачів висять на будь-якій зупинці. Зривай і телефонуй.

Маркетингові дослідження.

Завдання просте: обходити вуличних продавців, кіоскерів, моніторити ціни і записувати все це в зошит.

Інтерв’юер.

У передвиборний час таких соціологічних (і псевдосоціологічних) контор з'являється дуже багато. Проблеми дві: обмеження за часом (з 18-00 до 22-00) і небажання респондентів відкривати двері незнайомим людям.

Навчи іншого

Репетиторство.

Репетиторство — універсальний спосіб підробітку. Вимоги до репетиторів різні: комусь подобається молодь, комусь — викладачі з багаторічним досвідом (попитом користуються викладачі мови й літератури, іноземних мов, математики, історії, хімії та фізики). Оплата години репетитора прямо залежить від розмірів гаманця батьків учня.

Тексти

Переклади.

При гарному знанні мови та технічній досконалості просто гріх не перекладати! Оплата перекладів посторінкова. В основному, правда, потрібні технічні перекладачі — а це не кожному під силу. Щоб отримати замовлення, розміщуй оголошення в газетах та їх інтернет-аналогах. Не слід забувати й про те, що людина, якій ваш переклад сподобався, обов'язково порекомендує вас іншому.

Журналіст.

Помиляєшся, якщо думаєш, що журналістами працюють лише випускники журфаку. У галузевих ЗМІ повно кваліфікованих фахівців, які й пишуть усі статті. Виявляється, у них виходить не набагато гірше, ніж у акул пера… А іноді й значно професійніше.

Редактор, коректор.

Коректорська правка — виправлення пунктуаційних та орфографічних помилок. Редагування — значно складніший процес. Іноді доводиться скорочувати текст, шукати логічні помилки, рецензувати. Робота вимагає високої грамотності, навичок правки, а також пильності, акуратності і, як правило, вищої філологічної чи редакторської освіти.

Моніторинг ЗМІ.

Якщо гарно виходить обробляти та аналізувати інформацію, спробуй «моніторити» ЗМІ (пресу, телебачення чи Інтернет). Основні навички, що вимагаються для цієї діяльності: аналітичне мислення, вміння літературно оформлювати свої думки і виділяти головне.

Набір текстів, сканування.

При гарній швидкості друку часу на одну сторінку йде близько 5 хвилин. Недоліки: постійні витрати на картриджі, мерехтіння у очах, перевтома. Якщо вдома є сканер і ти розбираєшся у програмі розпізнавання текстів ABBYY FineReader, можна отримати деяку «надбавку до пенсії», скануючи рідкісні книги або фотографії. Проблема — знайти замовника.

Комп'ютер

Офісні програми.

Ще один спосіб заробити — навчати роботі на комп'ютері (початкові навички роботи з Windows, Word, Excel, Access, освоєння Photoshop, Adobe Illustrator). Високий попит на операторів введення даних.

Web-дизайнер.

Верстати сторінки, створювати логотипи, розробляти цілі сайти — прекрасне поле діяльності для природжених дизайнерів. При середньому рівні геніальності на студентський статус закриють очі.

 

Як бачиш, перед тобою просто-таки неосяжний простір для діяльності. Якщо пощастить, зможеш влаштуватися за фахом, заробити на хорошу додаткову освіту чи на відпочинок. Гроші роблять людину вільною. Особливо якщо вона МОЛОДА!!!